Az Amazon több mint 750 000 robottal fokozza a raktári működés hatékonyságát

2024. április 29. by Bíró Gábor

Az Amazon jelentős mértékben növelte a robotika alkalmazását: globálisan működő hálózatában már több mint 750 000 robotot használ. Ezekkel a raktáraiban végzett különböző munkafolyamatok hatékonyságát, biztonságát és a kiszállítási folyamatok gyorsaságát kívánja növelni.

Az Amazon robotikai kezdeményezésének áttekintése

Az Amazon robotikai kezdeményezése többféle robotrendszert is magában foglal, a csomagokat válogató mechanikus karoktól kezdve a teljesen autonóm mobil robotokig – ilyen például a nemrégiben bevezetett Digit, egy humanoid robot, amely képes raktári környezetben tárgyakat mozgatni és kezelni. E robotok telepítése az Amazon tágabb stratégiájának részét képezi, amelynek célja, hogy fejlett technológiát integráljon a működésébe, javítva ezzel a termelékenységet és az operatív hatékonyságot.

Az Agility Robotics által kifejlesztett Digit egy kétlábú robot, amelyet elsősorban csomagszállításra terveztek. A robot képes önállóan navigálni a környezetében, és akár lépcsőn is képes felmenni. A Digit képes felismerni és elkerülni az útjába kerülő akadályokat, és képes egyensúlyban maradni még akkor is, ha lökdösik vagy megbotlik. A robot karokkal is rendelkezik, amelyeket használhat a csomagok felvételére és lerakására. A Digit beépített szenzorokkal és kamerákkal rendelkezik a környezete megfigyelésére és navigálására. A robotot úgy tervezték, hogy képes legyen együttműködni az emberekkel és más robotokkal is.

Agility robotics Digic robotja pakol egy raktárban

A robotok gyártása és tesztelése

A robotokat egy külön gyártóüzemben szerelik össze, ahol a folyamat egy 10 állomásos szerelőszalagot foglal magában. Ezen a gyártósoron minden technikusnak hét perce van arra, hogy elvégezze a neki kijelölt feladatot a robotgyártási folyamatban. Összeszerelés után mindegyik roboton hét perces tesztelést is végrehajtanak, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy készen állnak a raktári környezetben történő bevetésre.

Hatás a foglalkoztatásra

A robotok elterjedése ellenére, hogy emiatt emberi munkahelyek szűnnek meg, az Amazon arról számol be, hogy a robotika integrálása több mint 700 új típusú szakmunkát hozott létre a vállalaton belül, amelyek korábban nem léteztek. Ezek közé a munkakörök közé tartozik az új robotrendszerek üzemeltetése és karbantartása. Ez egyértelműen mutatja azt a változást, ami az Amazon munkaerő-összetételében végbe megy: egyre inkább a technológiailag képzett munkaerő felé tolódik el.

Sequoia robotok a raktárban

Kilátások és fejlemények a jövőben

Az Amazon folyamatosan fejleszti és teszteli az új robottechnológiákat, mint például a Digit és a Sequoia robotokat. A Digit olyan feladatokra lett tervezve, mint az üres tárolódobozok mozgatása, míg a Sequoia a készletgazdálkodásban segít, jelentősen felgyorsítva a megrendelések feldolgozását és javítva a szállítási határidőket. Ezek a fejlesztések az Amazon folyamatos törekvésének részét képezik, amelyekkel azt szeretnék elérni, hogy technológiai újításokkal tovább fejlesszék működési képességeiket és szolgáltatásaik színvonalát.